Som de fleste af jer nok ved, siden i læser med på siden her, er internettet med al sandsynlighed kommet for at blive. Flere og flere mennesker klarer deres indkøb online – det drejer sig både om tøj, inventar og sågar dagligvarer. Derfor kan det næppe komme som en overraskelse at rigtig mange mennesker er begyndt at satse på onlinevirksomheder i stedet for at have fysiske lokationer.

I takt med at forbrugerne er mere og mere aktive online, bliver det også mere attraktivt for virksomheder at nå sine forbrugere her.

Derfor får du her mine 4 bedste tips til, hvordan din næste onlinevirksomhed får de bedste chancer for at vinder kundernes gunst online og blive en bragende succes.

1.   Find et hul i markedet og udfyld det

Det første skridt er oftest det sværeste, da din idé skal bære din forretning. Rigtig mange mennesker begår en graverende fejl her – de finder på et produkt, før de undersøger markedets behov.

For at øge dine chancer for at få succes, så læg ud med at analysere markedet. Tricket her er at lede efter en gruppe mennesker (potentielle kunder red.), som leder efter en løsning på et problem de har, men ikke kan finde løsningen på.

Her kan du blandt andet lede online fora igennem for at se, hvad folk skriver indenfor forskellige brancher. Du kan også lave en søgeords-analyse og undersøge, hvad flest folk søger efter og gå ind på det marked.

Dernæst kan du undersøge dine potentielle konkurrenters hjemmesider og blive klogere på, hvad de gør for at tilfredsstille deres kunder – og så kan du bare gøre det bedre end dem.

2.   Design og byg din hjemmeside

Så snart du har fundet et marked og et produkt, er det på tide du får en platform, hvor du kan skabe dine salg fra.

Her er der en rigtig god tommelfingerregel du skal følge: Hold det simpelt!

Du har mindre end 3 sekunder til at fange besøgendes opmærksomhed, så brug nogle farver og billeder som blikfang, men sørg for at der er så lidt tekst og information på din side som overhovedet muligt – det skræmmer folk væk.

Derudover er det vigtigt, at du tænker i konverteringer. Sørg for at alle sider på din hjemmeside, lige meget hvad du sælger eller tilbyder, giver dine besøgende mulighed for at købe/bestille/booke eller klikke sig videre. Det er konverteringer der giver knaster, og ikke besøgende.

3.   Fremstil dig selv som en ekspert på dit område

En rigtig god måde at få flere besøgende og flere kunder, er at fremstille sig selv som en ekspert på sit område. Hvis du for eksempel er gået ind i branchen for kryptovaluta og tilbyder konsulentydelser til kunder, som vil købe kryptovaluta. Her kan du med fordel lave kortere videoer, skrive nogle lidt længere artikler og på anden vis dele ud af din ekspertviden og på den måde uddanne folk på dit område.

Det er selvfølgelig vigtigt at du kun giver delvis viden, så du ikke konkurrerer med dig selv. Ved at dele viden med hele internettet, vil du på længere sigt blive anset som værende ekspert på dit område og du kan ende med at blive hele branchens go-to -guy.

 

4.   Hold det forkromede overblik – og vær opmærksom på at du er et internationalt firma

Når du har en onlinevirksomhed, er det ikke sikkert at du selv står for produktionen af dine varer. Samtidig kan det være svært at holde styr på sit inventar, hvis du outsourcer noget af produktionen. Her kan du med fordel overveje at implementere et ERP-system. Hos Datacon.dk er de specialister i disse systemer og kan hjælpe dig i mål med alle disse ting, så du kan fokusere på at tjene penge, mens al information du skal bruge, bliver administreret i dit ERP.

Hvis du laver en dot.com hjemmeside og den sættes op til flere sprog, er der chancer for at du kommer til at sælge til internationale kunder. Hvis det er tilfældet, skal du være opmærksom på at det kan være nødvendigt med en LEI-kode. Hos Leikode.dk kan du blive meget klogere på dette, så du undgår bøder og irettesættelser for at drive forretning uretmæssigt.

0 kommentarer

Skriv en kommentar

Vil du deltage i debatten?
Skriv din mening herunder!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.